4
Deskundigheid
6
Lokale marktkennis
4
Prijs / kwaliteit
1
Service en begeleiding
Helaas ben ik op diverse punten niet tevreden over de samenwerking met Sander van Meerten rond de verkoop van mijn appartement. Ik zal er enkele toelichten: - Het moment van plaatsing op Funda ging niet zoals afgesproken. Na mijn vraag hierover kreeg ik onjuiste informatie. Wel stond snel het appartement op zijn eigen site. Wilde hij kopers eerst naar zijn eigen website trekken? Dat zou niet in mijn voordeel zijn! Bovendien werd vergeten om de vraagprijs te vermelden. Dit leverde mij veel gedoe en telefoontjes op. - Ook rond de bezichtigingen ging er veel mis en werd ik steeds niet geïnformeerd. Achteraf bleken er slechts twee kijkdagen gepland te zijn ipv de drie die we afspraken. Ook kreeg ik geen seintje hoe laat ik weer terug naar huis kon en ik kreeg niet te horen hoe de dagen waren verlopen, terwijl je dat als verkoper toch snel wilt horen. - Sander bleek niet te weten, dat een online energielabel voldoende is en dat je geen papieren document meer hoeft aan te vragen en dus geen kosten maakt. Na dit zelf achterhaald te hebben en Sander hierover geïnformeerd, bleef hij nog 3x om het document vragen. Dat vond ik erg onzorgvuldig. - ivm biedingen met een hoog financieel voorbehoud, is het taxatierapport essentieel. Ondanks toezegging was Sander helaas niet aanwezig bij de taxatie en gaf dus niet de benodigde informatie, maar moest ik dat zelf opknappen. - Wat mij nog het meest ergert, is dat ik diverse malen onjuist ben geïnformeerd. De taxatiewaarde zou nog niet bekend zijn geweest, de hypotheek voor de koper nog niet rond en Funda zou automatisch dingen aanpassen, maar dit bleek allemaal onjuist. Ik werd steeds voorgelogen en zaken werden verdraaid. Dit alles heeft gemaakt, dat ik veel langer in onzekerheid was over de verkoop. Ik heb Sander met bovenstaande confronteerd. Hij ging er niet op in, maar gooide het op wat communicatie- ruis. Op onze laatste afspraak (de eindbezichtiging met de koper), kwam Sander niet opdagen, maar stond er ineens een collega. Weer was ik niet op de hoogte gesteld. Alles bij elkaar ben ik zeer ontevreden over de aanpak van deze makelaar.
"Beste Carlien de Groot, Ik vind het ontzettend vervelend dat jij mijn begeleiding zo hebt ervaren. Ik wens je veel geluk in jullie nieuwe huis."
Reactie van SMASH Makelaars
|
"Nee, ik beveel deze makelaar niet aan!"