Tel Krop Makelaars is beoordeeld met een 9.3 op basis van 69 reviews
Review
0 sterren, 1 ster is genereus. Verhuisd naar een onlangs gerenoveerd appartement aan de Eerste van der Helststraat in Amsterdam. Geen internet. Het is de 21e eeuw. Moest contact met hen opnemen om de aannemer terug te laten komen om de muren open te breken om de kabel te vinden en aan te sluiten. Een goed begin. Vervolgens: lekkage in het plafond van de wc. Elke keer als ik boven douchte. Moest ik contact met hen opnemen voor reparatie. Toen ik een aannemer durfde te vragen om er zelf naar te kijken, werd ik op mijn plaats gezet en verteld dat ze moesten beslissen of de schade door hen was veroorzaakt of dat ik het zelf had gedaan. Ja, heb ik mijn eigen plafond onder water gezet?! Nou, duidelijk besloten ze dat het aan mij lag, want 1,5 jaar later is het nog steeds niet gerepareerd. Mooie doucheruimte... onpraktisch ingericht. Geen douchedeur, dus het water loopt overal doorheen. De deur is niet met de juiste verf geverfd, bladdert af, zwelt op en het hout is aan het rotten. Contact met hen opgenomen. De taxateur kwam. Daarna niets meer. Wat nu? Ah ja, het appartement boven wordt gerenoveerd. Na een bijzonder zware regenbui werd ik om 5 uur 's ochtends wakker en zag ik bruin water langs de slaapkamermuren stomen. Ik moest als een gek rennen om de meubels te redden. Ik heb de makelaar ingelicht, maar moest zelf de aannemer bellen om de reparatie boven te laten uitvoeren om te voorkomen dat mijn appartement verder zou worden verwoest. De slaapkamer was 3 dagen onbruikbaar terwijl ik hem zelf droogde, ik moest op de bank slapen. Verschillende e-mails met foto's en video's gestuurd, geen antwoord. Het plafond en de muren zijn bruin gevlekt en zien er ronduit walgelijk uit. De week erna hoorde ik een vreemd geluid in de keuken. Weer een lekkage uit het plafond. Genoeg water om een dweil-emmer te vullen. Ik heb de aannemer te pakken gekregen en hij heeft het gerepareerd. Maar niet voordat mijn keukenmuur heerlijk vochtig was geworden. Opnieuw een e-mail gestuurd met foto's en video's, geen antwoord. Laten we niet vergeten dat de aannemer geen stofdoeken neerlegt of de ruimte beschermt. Het hele trappenhuis zat vol cementstof en het donkerblauwe tapijt was wit geworden. Ik kon de trap niet aflopen zonder dat het vlekken op mijn kleding maakte. Ik heb daarover gemaild, maar ik kreeg wel antwoord... dat het schoongemaakt zou worden als de werkzaamheden klaar waren. Dus over 4 maanden. Je wilt dat we 4 maanden in dit astmagevaar leven?! Een andere makelaar pikte hetzelfde bericht op en stuurde een schoonmaker langs (die alleen het tapijt stofzuigde, de muren van het trappenhuis zijn nog steeds plakkerig en vies). Hoe kon ik de slechte ventilatie vergeten? Elke keer als er beneden gekookt, gerookt of zelfs een scheet gelaten wordt, stinkt mijn appartement ernaar. Echt waar, mijn vriend heeft astma, dus de sigarettengeur irriteert hem enorm, hij stikt ervan. Ik heb ze hierover verteld. Ze hebben... precies niets gedaan. Nou, meneer de taxateur kwam weer langs, wat tot meer niets leidde. Ik had een makelaar toen ik deze woning huurde, zij heeft ook geprobeerd contact met hen op te nemen, maar werd genegeerd. De recensies die ze had geschreven en op Facebook en Google had achtergelaten, zijn verwijderd, wat ze in dit geval waarschijnlijk ook zullen proberen. Oh, en neem vooral niet de moeite om te bellen, ze nemen de telefoon nooit op. Op dit moment zijn ze volgens mij aan het screenen. Tijdens de laatste twee lekken hebben ze me weliswaar opzettelijk genegeerd, maar ze zijn er wel in geslaagd me een e-mail te sturen met een melding van een huurverhoging. Dus er werkt daar wel iemand! Waarom reageren ze niet? Ik vermoed dat ze verplicht zijn om de huiseigenaar op de hoogte te stellen van dergelijke problemen en de kosten die ze maken, dus het is beter om het te negeren en te doen alsof de huurders blij zijn?! Ik vermoed dat ze zullen proberen de reparaties uit te stellen en het tegelijkertijd te doen, en dat ze de bovenverdieping zullen inrichten en schilderen zodat de kosten gemaskeerd kunnen worden en in de renovatiekosten kunnen worden verwerkt. Gewoon mijn vermoeden. Hoe kan ik dit noemen? Wanbeheer lijkt me een understatement. Ik leef met rotte muren en schimmel, om godswil! En de huur is niet goedkoop, laten we het maar premiumprijzen noemen. Het kan ze duidelijk niets schelen wat de woningen in hun beheer zijn, noch wat de bewoners ervan vinden. Amsterdam is een snelle markt, ze kunnen binnen een paar uur weer verhuren. Het gaat ze duidelijk alleen om hun geld. Hoe dit niveau van onprofessioneel handelen ook genoemd mag worden, het is ronduit walgelijk en ik zou iedereen dringend willen vragen om serieus te overwegen om deze clowns hun eigendom te laten verhuren of huren.
|
"Nee, ik beveel deze makelaar niet aan!"